SERTAI KOMUNITI TRADER DAN DAPATKAN HADIAN UNTUK ANDA

Bagaimana untuk sertai Komuniti Profitsokmofx-Trader.Sesiapa saja yang membuka akaun forex
dari
Syarikat Liteforex
di link admin akan menerima signal percuma dan hadiah istimewa dari
syarikat Liteforex! Register Sekarang KLIK PADA BANNER



Tuesday, August 5, 2008

Nasihat Salah Seorang Guru Forex - RENUNGKANLAH

Faktor terpenting adalah EMOSI atau PSIKOLOGI. Ada pendapat mengatakan 70% daripada trading adalah datang dari EMOSI. Ya, benar. Disebabkan itu saya berulang-ulangkali akan mengajar dan mengingatkan kepada pelajar saya tentang perkara ini. Sehebat mana pun strategi Forex, jika kita tidak dapat mengawal perasaan kita, kita akan kecundang.

Setelah peperangan untuk mendapatkan strategi yang bagus untuk menjana untung, tinggallah peperangan dengan diri kita sendiri. Saya boleh mengajar strategi untuk mendapatkan untung, namun saya tidak boleh mengawal emosi pelajar saya, disebabkan itu ada pelajar saya yang mengambil masa yang sangat lama untuk berjaya dalam bidang ini.

Nasihat saya, adalah STICK TO THE SYSTEM & STAY ALERT OF ANY BIG NEWS, ikut peraturan strategi tersebut. Jangan ikut perasaan.Nampak mudah bukan? Namun jika duit kita sendiri yang sedang floating di dalam akaun, adalah senang untuk kita lupa peraturan yang ditetapkan.

Selain itu, jika students saya datang ke rumah saya, saya selalu menasihatkan, "anda jangan target lagi untuk jadi seperti saya kerana masih jauh lagi perjalanan anda, jangan fikirkan lagimengenai nak hidup seperti saya, fikirkan bagaimana nak mengelakkan kerugian dalam bidang ini, dan untuk menyara hidup dulu, dan cuba trade dengan mendapatkan untung yang sedikit dahulu, biar untung sedikit, lama-lama, tingkatkan untung itu, jika saya suruh anda target jadi macam saya terus, anda akan jadi tamak, dan akan masuk dengan banyak, dan tidak dapat kawal emosi anda, sekaligus anda akan gagal dan rugi"

No comments: